Arie den Draak
Specialist in online communicatie en webbeheer
Onderscheid op internet
In het derde kwartaal van 2020 gaven Nederlanders in totaal 605 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is ruim 30 procent meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder, toen gaven de Nederlanders 464 miljoen euro uit bij Europese webwinkels. Bij Nederlandse internetverkopers steeg de omzet ten opzichte van het derde kwartaal van 2019 met ruim 38 procent. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.
Het is relatief eenvoudig om zelf een webshop te starten, de belangrijke vraag is echter hoe wordt je gevonden tussen die duizenden anderen? Vergeet niet dat op het internet met even groot gemak uit andere landen wordt gekocht. De concurrentie is enorm! Waarom kiest een bezoeker er voor om bij jou te kopen en niet bij die ander? Aan welke wettelijke normen moet de site voldoen? Graag help ik je hiermee verder.
Zélf een webshop bouwen?
Tal van online service diensten bieden een (gratis) software aan om 'binnen enkele minuten' een webshop werkend te hebben. De ene software biedt meer mogelijkheden dan de andere. Al ziet de 'voorkant' er fraai uit, je hebt er niets aan om door Google gevonden te worden en op pagina 53 vermeld te staan. In zulke gevallen is goedkoop dus duurkoop.
Online advies
Gedegen voorbereid starten is de enige optie om een webwinkel te starten die kans van slagen heeft. Arie den Draak adviseert op dit gebied en treedt ook op als projectleider de webwinkel tot stand te laten komen. Daarna begint het dagelijkse werk van de manager e-commerce. Deze houdt scherp bij welke producten of aanbiedingen het eerst moeten worden getoond. Een doorlopend dynamisch proces waarbij statistiek een belangrijke rol speelt om tot de juiste keuzes te komen.
Praktijkervaring werkt!
Met decennia lange voortraject in "reclame en marketing" bouwde Arie den Draak een brede commerciële kennis op. Dit combineert hij met een praktische technische vaardigheid in webbouw- en beheer. Meerdere webshops heeft hij ingericht, onderhouden en verbeterd (zie de portfolio).
Waar ligt de grens?
Juist omdat er gedegen kennis is van de techniek, zal Arie op het juiste moment aangeven wanneer er ad hoc externe specialisten moeten worden ingezet om het gewenste resultaat te behalen.
Een plezierig neveneffect van zijn inzet is dat meerdere malen forse kostenreductie kon worden gerealiseerd voor de opdrachtgever door de site veel gunstiger op te bouwen.
Waarom Arie den Draak vragen als e-commerce manager voor jouw website?
MMijn inzet heeft meerdere malen forse kostenreductie opgeleverd voor langere termijn!
~ Arie den Draak