Arie den Draak
Specialist in online communicatie en webbeheer
Internet is een 'vluchtig medium'. Hieronder een impressie van verschillend werk. De miniaturen zijn momentopnamen. De werkelijke inhoud kan inmiddels zijn aangepast. In sommige gevallen zijn getoonde voorbeelden inmiddels overgedragen aan externe webmasters of redacteuren en heeft Arie den Draak geen actieve bemoeienis meer met de site.
BK COOKWARE
B2C site. Secondair Meertalig. Nieuwe responsive CMS, gekoppeld aan nieuwe PIM en koppeling met voorradadministratie. Doel van de site: Informeren, stimuleren en inspireren. Tevens gecertificeerde webshop gebouwd. Opdracht was tevens de lay-out zo flexibel mogelijk te houden. Mijn taak: hands-on projectleider en webmaster.
ALBINUSNET
Webportal, Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft naast de patiëntenzorg ook vele onderzoekers te bedienen. De website bestaat uit meer dan 100 sub websites, elk met een eigen CMS. Afdelingshoofden zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de site. Geselecteerde medewerkers werden door mij getraind voor invulling. Ik bouwde nieuwe sub-websites voor nieuwe afdelingen of onderzoekers. Nam deel in web-ontwikkelteam.
DUTCH VINTAGE ANIMATION
Virtueel Animatiefilmmuseum - Eigen project, ontstaan uit de wens 'oud en verloren gewaande animatiefilms' van Nederlandse filmpionier Joop Geesink toegankelijk te maken. Werd enthousiast ontvangen door zowel Joop Geesink's erfgenaam als duizenden filmliefhebbers. Inbreng: Concept, ontwerp, techniek, research, redactie en realisatie.
ZHBC
Website. ZHBC Betonpompen verhuurt bemande machines. Opdracht was de site primair voor mobiele devices te bouwen. Uitvoerders op bouwplaats moeten snel weten hoe de machines gestempeld moeten worden en zien wat het giekbereik is. Voor potentiële opdrachtgevers een korte introductie en een contactformulier. Inbreng: Concept, ontwerp, techniek, research, redactie en realisatie.
LEO'S EVENT
Website. Leo's Borrel is een hippe uitgaansgelegenheid die zich meerdere malen per jaar manifesteert. De website werkt als teaser voor bezoekers. Tevens worden er visuele terugblikken getoond van eerdere evenementen. Inbreng: Bouw van website op basis van aangeleverd ontwerp, content management, redactie, slideshows, verkiezingspolls en diverse ad-hoc activiteiten.
Naast het onderhouden van de website vormt content eveneens een belangrijk deel van de werkzaamheden. Naast tekst zijn dat ook afbeeldingen.
Bij franchiseorganisatie "Pirtek" werd de huisstijl aangepast en kregen de servicewagens een nieuw uiterlijk. Voor specifieke toepassing moest op korte termijn een nieuwe foto worden aangeleverd van een vergelijkbare situatie. Oplossing werd gevonden door de foto links te spiegelen en te voorzien van nieuwe logo op de bus, inclusies reflectie in de waterplak. Om situatie meer actueel te maken werden de gezichten van de personen vervangen en kreeg de rode kraan een nieuwe kleur.
Bij dezelfde nieuwe campagne was het wenselijk een andere monteur bij een machine te tonen. In plaats van nieuwe fotografie werd hier een aanpassing gedaan aan portret van het model en de kleuren van de kraanwagen aangepast. Resultaat is rechts getoond. Op vergelijkbare wijze meerdere afbeeldingen bijgewerkt. De relatief hoge kosten van fotografie op locatie vermeden.
Meer voorbeelden op aanvraag.
WWat voor anderen een communicatie-probleem is, zie ik als een uitdaging!
~ Arie den Draak